BÖLÜM HAKKINDA
Amacı: Program, teorik bilgi ve uygulamalan yoluyla kişisel ve mesleki gelişime katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmıştır. Lisans programımn iki ana amacı bulunmaktadır:
(1) Psikolojik danışman adaylanna genel bir psikolojik danışma ve rehberlik formasyonu kazandırmak (2) Başta eğitim kurumlan olmak üzere sağlık ve endüstri kurumlarının ihtiyaç duyduğu psikolojik danışmanları yetiştirmektir. Programa devam eden öğrenciler rehberlik ve psikolojik danışmanlık alamnda insan gelişimi, psikolojik temeller, sosyo-kültürel temeller, eğitimsel temeller, yardım becerileri, grupla psikolojik danışma ve rehberlik becerileri, mesleki gelişim, bireyi tanıma ve değerlendirme, istatistik, araştırma, ve program değerlendirme, etik ve yasal konular ile ilgili yeterlikler kazanırlar.
Vizyon: İnsana, Topluma ve Dünya’daki değişim ve sorunlara duyarlı, mesleğinin 21. Yüzyıldaki yeni paradigmalarını kavramış, hümanist ve varoluşsal yaşam felsefesini benimsemiş, mesleğinde yeterli ve etik sorumluluk kazanmış; bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan; eğitim, sağlık, adalet, sosyal hizmet, endüstri vb. kurumlarda nitelikli psikolojik hizmetler sunabilecek psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.
Misyon: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim dalı -kültürel, ekonomik ve teknolojik değişimler karşısında ülkenin ihtiyacı duyduğu değişimlere açık, üretken, etik ilkeleri benimsemiş, yüksek nitelikli bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerde bulunan Psikolojik Danışmanlar yetiştirmeyi misyon olarak belirlemiştir. Bu kapsamda,
1. Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyacı olan, okul psikolojik danışmanlığı, aile danışmanlığı, kariyer danışmanlığı, endüstriyel danışmanlık konularında yeterlilik sahibi olan Psikolojik Danışmanlar (Rehber Öğretmen) yetiştirmek,
2. Yükseköğretimin ihtiyacı olan öğretim elemanı yetiştirmek,
3. Kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra, özel sektörün ihtiyacı olan, bireysel ve kurumsal gelişmeyi destekleyen psikolojik danışmanlar yetiştirmek,
4. Öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini desteklemek,
5. Üniversitemizin öğrencileri, öğretim üyeleri ve idari personelinin ihtiyaç duyduğu psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra hizmet içi eğitimleri vermek,
6. Toplumsal sorumluluk kapsamında konferans, seminer, panel düzenlemek veya düzenleyen kurum ve kuruluşlara katkı sağlamak,
7. Farklı disiplinlerdeki öğretim üyeleriyle ve kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yaparak eğitim-öğretim faaliyetleri ile araştırma projelerini yürütmek ve danışmanlık hizmeti sunmak,
8. Öğrencilerimizin toplumsal sorunlara duyarlı, kişisel ve sosyal sorumluluk alabilen, topluma pozitif katkı yapabilecek fırsatları yaratabilen bireyler olmasını desteklemek,
9. Öğrencilerimizin üniversite yaşamı başta olmak üzere genel yaşam kalitesini arttıracak bilgi, beceri ve deneyimleri sağlayarak yaşamlarının bir parçası haline getirmek.
Program Dili: Türkçe
Hazırlık Okulu: Gerekmemektedir.
Program Onayı: YÖDAK
Program Tanımı: PDR Anabilim dalı, özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin uyum sorunlarına odaklanarak bunları çözüme ulaştırmaya çalışan, öğretmenler, öğrenciler, aileler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri düzenleyen, iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan psikolojik danışmanlar yetiştirmeye çalışmaktadır.
Kabul ve Kayıt Koşulları: Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenci kayıt işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)nin belirlediği ilkeler çerçevesinde yapılır. Rektörlük, her yıl Üniversiteye ilk kayıt yaptıracak öğrenci adaylarının kayıt tarihini, istenilen belgeleri ve kayıt yerlerini birimlere göre belirleyerek ilan eder. Kayıt işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Eksik belge veya posta yolu ile kesin kayıt yaptırılmaz. Belgelerde tahrifat yaptığı tespit edilenlerin kayıtları yapılmaz. Yanlışlıkla kayıt yapılmış olduğu anlaşılırsa kayıtları silinir.
Mezuniyet Şartları: 4 yıl boyunca 147 kredilik (AKTS: 240) dersin tamamlanması 60 iş günü staj yapılması gerekmektedir.
İstihdam Olanakları: Özel Psikolojik Danışma ve Psikoterapi merkezlerinde Psikolojik Danışman ve Psikoterapist olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu ve özel okullarda, RAM – “Rehberlik Araştırma Merkezleri”nde;Üniversitelerde Akademik personel kadrolarında ve üniversitelerin Psikolojik Danışma birimlerinde;Askeri Liseler, Astsubay Meslek Yüksek Okulları, Harp Okulları, Türk Silahlı Kuvvetleri Rehberlik ve Psikolojik Danışma Merkezleri’nde;Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde;Kreş, anaokulu, çocuk yuvası, etüt merkezi, dershanelerde; Aile ve Çocuk mahkemelerinde kadrolu Pedagog ve bilirkişi olarak (Aile sorunları, ebeveyn çocuk ilişkileri konularında inceleme yapar; velayet, evlat edinme, boşanma, evlenmeye izin, kişisel ilişki gibi davalarda ve diğer Adli vakalarda Bilirkişi Raporu yazarlar);Denetimli Serbestlik Şubeleri ve Cezaevlerinde Pedagog unvanı ile;İcra yoluyla anne veya babasıyla görüştürülen çocukların tesliminde;Polis Genel Müdürlüğü bünyesindeki Polis Akademisinde, Polis Meslek Yüksekokullarının Psikolojik Danışma Merkezlerinde, Rehberlik ve Danışma Büro Amirliklerinde, Çocuk Şube ve Büro Amirliklerinde;Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı kreş, anaokulu, yurtlar, Toplum Merkezleri, Aile Danışma Merkezlerinde (Özellikle Aile Danışma Merkezlerinde Aile Danışmanı olarak görev alarak aile sorunlarının çözümünde etkin rol almaktadırlar);İş-kur, özel şirketler, yerel yönetimler, sağlık kuruluşları, halk eğitim merkezleri, işletmelerin insan kaynakları ve eğitim servisleri ve şirketlerde kariyer danışmanı olarak görev yapmaktadırlar.
DERSLER
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||||||||||||
1. YIL | ||||||||||||||
GÜZ YARIYILI (1. Dönem) | BAHAR YARIYILI (2.Dönem) | |||||||||||||
KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | |
RPD101 | Psikolojiye Giriş | Z | 3 | 0 | 3 | 6 | RPD102 | Fizyolojik Psikoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
RPD103 | Sosyal Antropoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | EGT116 | Çocuk Psikolojisi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Z | 2 | 0 | 2 | 2 | EGT106 | Kaynak Tarama ve Rapor YazmaI | Z | 2 | 0 | 2 | 5 | |
TAR101 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 | EGT108 | Eğitim Felsefesi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
EFL101 | İngilizce I | Z | 3 | 0 | 3 | 3 | EGT110 | Türk Eğitim Tarihi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 | |
BİL103 | Bilgisayar I | Z | 2 | 2 | 3 | 3 | TURK102 | Türkçe II: Sözlü Anlatım | Z | 2 | 0 | 2 | 2 | |
EGT105 | Sosyolojiye Giriş | Z | 3 | 0 | 3 | 3 | TAR102 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 | |
EGT107 | Felsefeye Giriş | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | EFL102 | İngilizce II | Z | 3 | 0 | 3 | 3 | |
EGT103 | Eğitim Bilimine Giriş | Z | 3 | 0 | 3 | 3 | BİL104 | Bilgisayar II | Z | 2 | 2 | 3 | 3 | |
TOPLAM | 24 | 2 | 25 | 30 | TOPLAM | 22 | 2 | 23 | 30 | |||||
2. YIL | ||||||||||||||
GÜZ YARIYILI (3. Dönem) | BAHAR YARIYILI (4.Dönem) | |||||||||||||
KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | |
RPD201 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD202 | Test Dışı Teknikler | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | |
RPD203 | İstatistik I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD206 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Z | 2 | 2 | 3 | 4 | |
GK211 | Bilim Tarihi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD204 | İstatistik II | Z | 3 | 0 | 3 | 6 | |
EGT203 | Özel Eğitim | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD208 | Sosyal Psikoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 3 | |
EGT205 | Ölçme ve Değerlendirme | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | EGT208 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
EGT207 | Ergenlik Psikolojisi | Z | 3 | 0 | 3 | 6 | EGT210 | Sınıf Yönetimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
EGT219 | Okullarda Gözlem | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD210 | Öğrenme Psikolojisi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 30 | TOPLAM | 20 | 2 | 21 | 30 | |||||
3. YIL | ||||||||||||||
GÜZ YARIYILI (5. Dönem) | BAHAR YARIYILI (6.Dönem) | |||||||||||||
KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | |
RPD301 | Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | RPD306 | Z | 1 | 4 | 3 | 5 | ||
RPD303 | Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | RPD308 | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | ||
RPD305 | Kişilik Kuramları | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD310 | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | ||
RPD307 | Mesleki Rehberlik ve Danışma | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD312 | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | ||
RPD309 | Seçmeli I | S | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD314 | Z | 3 | 0 | 3 | 5 | ||
GK305 | Seçmeli | S | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD316 | S | 3 | 0 | 3 | 3 | ||
EGT304 | S | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||||||
TOPLAM | 18 | 0 | 18 | 30 | TOPLAM | 19 | 4 | 21 | 30 | |||||
4.YIL | ||||||||||||||
GÜZ YARIYILI (7. Dönem) | BAHAR YARIYILI (8.Dönem) | |||||||||||||
KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | KODU | DERS ADI | Z/S | T | U | Kr. | AKTS | |
RPD401 | Psikolojik Testler | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD402 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | Z | 2 | 2 | 3 | 6 | |
RPD403 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | Z | 1 | 4 | 3 | 6 | RPD404 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | Z | 1 | 4 | 3 | 6 | |
RPD405 | Öğrenme Güçlükleri | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD406 | Meslek Etiği ve Yasal Konular | Z | 2 | 0 | 2 | 4 | |
GK405 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Z | 2 | 0 | 2 | 4 | RPD408 | Kurum Deneyimi | Z | 1 | 4 | 3 | 6 | |
GK407 | Topluma Hizmet Uygulamaları | S | 1 | 2 | 2 | 5 | RPD410 | Seçmeli IV | S | 3 | 0 | 3 | 4 | |
EGT427 | Eğitim Yönetimi | Z | 3 | 0 | 3 | 4 | RPD412 | Seçmeli V | S | 3 | 0 | 3 | 4 | |
RPD407 | Seçmeli III | S | 3 | 0 | 3 | 3 | ||||||||
TOPLAM | 16 | 6 | 19 | 30 | TOPLAM | 12 | 10 | 17 | 30 | |||||
TOPLAM KREDİ: 165 | AKTS: 240 |
ETKİNLİKLER
SOSYAL MEDYADAN BİZİ TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.,
İLETİŞİM
![]() | Kıbrıs Amerikan Üniversitesi, Şht. Salahi Şevket Sokak No:49 Arabahmet, Lefkoşa KKTC |
![]() | 0392 228 92 33 |
![]() | info@auc.edu.tr |